Jorge Gallego |
Resulta fascinant l’habilitat amb la que
Marcel toca la guitarra. És quasi colpidora la forma amb la que la seua pell es
torna doblement porosa quan fa sonar les cordes. Acarona el màstil com a
l’amant més dolça que mai hagués tingut. Els dits van ràpidament d’un lloc a un
altre i les notes invisibles omplen la petita habitació i part del carrer
perquè ha deixat la finestra oberta. Ja no fa fred. Va amb màniga curta,
l’ambient és l’idoni per no suar ni mica. L’equilibri és present, la línia del
seu pensament, clara, aigua. Ni te fam, ni sed, ni cap desig que no està
complint. Toca.
No és preocupant no poder repetir aquesta
melodia, aquests acords demà. Potser ja no els recordarà, però ara sonen. No té
importància si no és la millor melodia mai inventada perquè ara ho és tot. Ell i l’instrument són més
amics, mantenen una conversa sincera. L’instint ratja. Marcel creu comprendre
que no calen grans mètodes si hi ha sensibilitat, que no calen grans missatges
si hi ha passió, que no cal ser virtuós per a intentar canviar el món. No està
ressignat, no està submís tampoc, no segueix cap dictat... es deixa anar.
Marcel és un instant ara, és un estat pur, és
la seua creativitat.
Resulta curiosa la manera amb la que Maria
toca el piano. És gairebé impossible mirar-la als ulls en aquest moment , està
ausent. Li diries qualsevol cosa i no et sentiria. Serpenteja la seua columna
com no imagina que està fent. El contacte amb les blanques i les més petites
negres, és magnètic. Els braços van sols i no creu recordar aquesta soltura en
temps. Si li mostressis un video d’aquest moment es reconeixeria desconeguda. No
s’adona que una de les bombetes de la sala s’ha fos, ni que és hora de ressopar
ja. No li importa que estiga sonant cap dispositiu més enllà del passadís ni
que siga diumenge. Està entregada a l’acte i no a la responsabilitat. Ella i
l’instrument són més amics, mantenen una conversa sincera, sense compromisos. És
ara la dona més forta de totes les seues Maries. Creu comprendre que no cal
saber-ne massa per interpretar el cor, que una dissonància pot dir tant com l’harmonia
més estudiada. És lliure. La intuició cau a poalades... es deixa anar.
Maria és temps, és un estat animal, és.
Marcel i Maria són germans. No tenen una
relació massa amable. No comparteixen cap tipus d’intimitat mai. Es limiten a
cumplir el paper familiar que la natura els ha donat. Es donen un parell de
besos quan es veuen als dinars, és pregunten “què tal?”, i els dos responen la
mateixa mentida: “bé”.
Quan pensen l’un en l’altre s’adonen que no es
coneixen ja, i tenen un lleu sentiment de pena per això. Podrien ser grans amics... si es deixaren anar.
Quan eren nens, passaven hores junts, jugaven,
cantaven, inventaven i eren tan purs com en aquests moments ho són cadascú a
casa seva, entregats a la música i a la sensació de llibertat.
Quan eren nens somiaven en ser famosos
cantants i futbolistes, en arribar lluny, tan lluny com fos possible en el món.
No saben ben bé en quin moment van deixar
aquesta amistat infantil, potser la crua realitat els va fer espantadissos,
potser no volien fallar-se l’un a l’altre quan van abandonar aquells somnis. Potser
no van saber compartir les
dificultats. Potser era massa difícil acceptar que quan s’és adult, quan se
creix, les coses van canviant i les perspectives es transformen. Potser no han
acceptat aquest fracàs i potser cap dels dos mai s’atrevirà a donar el pas i
dir-se “et trobe a faltar” en un
d’aquests “què tal?”.
Diuen els qui els coneixen que Marcel i Maria tenen els mateixos ulls.
Genial Anneta sense paraules....
ResponEliminaUna canya. Fluyen las palabras como si hubiera musica detras. Precios.
ResponElimina